Kończące się lato to ostatni dzwonek, żeby ocieplić pomieszczenia pracy przed zimą. Zgodnie z przepisami prawa (m.in. § 30 Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 26 września 1997 r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy – Dz. U. z 2003 r., nr 169, poz. 1650 z późn. zm.) pracodawca ma obowiązek zapewnić określoną temperaturę osobom pracującym na terenie jego zakładu pracy.
W sytuacji, gdy pracownicy przebywają w pomieszczeniu dłużej niż 2 godziny w ciągu jednej zmiany roboczej, temperatura ta powinna wynosić minimum 18ºC (w biurze) lub 14ºC (w innych pomieszczeniach). Przepisy te odnoszą się również do hal i magazynów, które często nie są ocieplane i w których temperatura w okresie zimowym może spadać nawet poniżej wskazanych w Rozporządzeniu wartości.
Działający w firmie nadzór BHP powinien dopilnować, by pracodawca zapewnił odpowiednie temperatury również w zbliżającym się sezonie zimowym, poprzez ocieplenie lub ogrzewanie budynku magazynu i pomieszczeń produkcyjnych. Ostatnie ciepłe dni lata i początek jesieni to najlepszy moment by przypomnieć mu o tym obowiązku. Należy jednak pamiętać, że przepisy te nie znajdują zastosowania w sytuacji gdy procesy produkcyjne lub zastosowane technologie wymagają utrzymywania innych temperatur.